امروز رفتیم سراغ یکی از مدیران خودروسازی و از او درباره پژوهای ۲۰۷ که این روزها به مردم واگذار میشود، پرسیدیم.
ماجرای این پژوهای ۲۰۷ چیست؟ کارشناسان حوزه خودرو میگویند ایران خودرو همان موتور و داشبورد پژو ۲۰۶ را در بدنه پژو ۲۰۷ جانمایی کرده است و دارد همان را به عنوان پژو ۲۰۷ میفروشد.
پارسال سازمان ملی استاندارد به ما گفت که این خودرو پژو ۲۰۶ که شما میسازید استانداردهای هشتادوپنج گانه را ندارد. ما هم گفتیم چشم. به جای ۲۰۶، ۲۰۷ را میسازیم.
اما چرا ظاهرش ۲۰۷، ولی باطنش ۲۰۶؟
شما عکس روی بستنی عروسکیها را ببینید، من هر کدامشان را که خریدم و باز کردم دیدم هیچ شباهتی به عکس رویش ندارد، ولی نمیشود، چون بستنی داخلش شبیه عکس رویش نیست آن را بیندازند دور. ما هم همین کار را در حوزه خودرو انجام دادیم. یک عالمه قطعه ۲۰۶ توی انبارها بود. نمیشد که دور بیندازیم یا برویم بدهیم ایستگاههای بازیافت به جایش نمک و پلاستیک زباله بگیریم! گفتیم بگذاریمشان داخل پژوهای ۲۰۷.
آخر این ماشینها امکانات پژو ۲۰۷ را ندارند. مردم پول پژو ۲۰۷ میدهند، ولی در حقیقت پژو ۲۰۶ سوار میشوند. حداقل قیمتش را کم میکردید.
مهم این است که در و همسایه و قوم وخویشها و دنبال کنندههای شما در فضای مجازی پیش خودشان فکر کنند شما پژو ۲۰۷ سوار میشوید. مردم که بیکار نیستند بیایند به شما بگویند کاپوتتان را بزنید بالا ببینیم زیر کاپوت موتور پژو ۲۰۶ سوار شده است یا پژو ۲۰۷؟
به نظرتان گذاشتن موتور پژو ۲۰۶ توی پژو ۲۰۷ کار درستی است؟
بله. الان اگر شما مهمان داشته باشید و آشغال زیر فرش قایم کنید، کسی متوجه نمیشود. با همین فرمول کسی نمیبیند زیر کاپوت پژو ۲۰۷ شما چه خبر است. در ضمن مگر مردم نمیگویند کیفیت تمام خودروهای داخلی پایین است، پس دیگر فرقی ندارد پژو ۲۰۶ بی کیفیت سوار شوند یا پژو ۲۰۷ بی کیفیت.
واقعا قانع کننده بود. در پایان اگر سخن خاصی دارید میشنویم.
حرفی ندارم جز اینکه همان طور که سن یک عدد است پژو ۲۰۶ و پژو ۲۰۷ هم هر کدامشان فقط یک عدد هستند و ارزش این همه بحث و جدل را ندارند.