ویدئو| خبر خوش رئیس سازمان برنامه و بودجه برای بازنشستگان کشوری عملکرد مدیران صندوق‌های اهرمی زیر ذره بین سازمان بورس تدوین طرح دوفوریتی توسط نمایندگان مجلس برای حل مشکلات کامیون‌داران نصب برچسب بدمصرفی سردر واحدهای تجاری و بانک‌ها جزئیاتی از افزایش قطعی قیمت نان قیمت طلای جهانی امروز (۱۴ خرداد ۱۴۰۴) افزایش یافت قیمت خودرو در بازار امروز (۱۴ خرداد ۱۴۰۴) | یک خودرو ۹۰ میلیون تومان گران شد + جدول مزایای کارمندان بر اساس عملکردشان پرداخت می‌شود | ۳ دستگاه مشمول مشخص شد پرواز‌های فرودگاه امام (ره) امروز (چهارشنبه، ۱۴ خرداد ۱۴۰۴) ۵ ساعت توقف خواهند داشت ارزش معاملات صندوق‌های طلا در بازار سرمایه به ۱.۹ همت رسید ویدئو| توضیحات سخنگوی دولت درباره تاخیر در پرداخت کالابرگ (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) عرضه خودرو در بورس کالا تنها راه حل برای رفع چالش قیمت گذاری خودرو مهم‌ترین اخبار بورسی کدال امروز (سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۴) فروش مکمل سوخت در جایگاه‌ها ممنوع شد (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) قیمت امروز خودرو (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) | بازار خودرو در مسیر جهش قرار گرفت؟ بررسی قیمت آیفون‌های پرفروش در مشهد (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) قیمت کارخانه محصولات مدیران خودرو ویژه خرداد ۱۴۰۴ اعلام شد میادین تره‌بار مشهد، فردا (چهارشنبه، ۱۴ خرداد ۱۴۰۴) تعطیل است تعطیلی طلافروشی‌های مشهد تا پایان هفته + علت خریدوفروش بدون واسطه دام برای عید قربان در مشهد | قیمت امروز دام زنده چقدر است؟ (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) + مراکز مجاز ذبح بازار سهام ریخت | علت سرخ‌پوشی امروز بورس چه بود؟ (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) برای خرید عرضه اولیه «رپویا» فقط ۲ ساعت فرصت دارید (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) چرا طلا امروز گران شد؟ (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) | پیش‌بینی روند صعودی قیمت طلا در ایران فوق‌العاده خاص کارمندان دولت ابلاغ شد، اما تصویب طرح ساماندهی کارگران چند سال به درازا کشید! قیمت امروز ارز، طلا، سکه و رمزارز‌ها (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) | دلار در محدوده ۸۲ هزار تومان کشف ۴۰۰ کیلوگرم پوشاک مستعمل (تاناکورا) در مشهد آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) | استخراج بیت‌کوین سودآور شد اجرای مرحله سوم کالابرگ منتفی شد؟ بهترین راهکار برای رفع ناترازی انرژی در ایران مشخص شد
سرخط خبرها

هر ۲۰۷، یک ۲۰۶ درون دارد!

  • کد خبر: ۱۷۷۶۷۴
  • ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸
هر ۲۰۷، یک ۲۰۶ درون دارد!
امروز رفتیم سراغ یکی از مدیران خودروسازی و از او درباره پژو‌های ۲۰۷ که این روز‌ها به مردم واگذار می‌شود، پرسیدیم.
مهدی محمدی
نویسنده مهدی محمدی

امروز رفتیم سراغ یکی از مدیران خودروسازی و از او درباره پژو‌های ۲۰۷ که این روز‌ها به مردم واگذار می‌شود، پرسیدیم.

ماجرای این پژو‌های ۲۰۷ چیست؟ کارشناسان حوزه خودرو می‌گویند ایران خودرو همان موتور و داشبورد پژو ۲۰۶ را در بدنه پژو ۲۰۷ جانمایی کرده است و دارد همان را به عنوان پژو ۲۰۷ می‌فروشد.

پارسال سازمان ملی استاندارد به ما گفت که این خودرو پژو ۲۰۶ که شما می‌سازید استاندارد‌های هشتادوپنج گانه را ندارد. ما هم گفتیم چشم. به جای ۲۰۶، ۲۰۷ را می‌سازیم.
اما چرا ظاهرش ۲۰۷، ولی باطنش ۲۰۶؟

شما عکس روی بستنی عروسکی‌ها را ببینید، من هر کدامشان را که خریدم و باز کردم دیدم هیچ شباهتی به عکس رویش ندارد، ولی نمی‌شود، چون بستنی داخلش شبیه عکس رویش نیست آن را بیندازند دور. ما هم همین کار را در حوزه خودرو انجام دادیم. یک عالمه قطعه ۲۰۶ توی انبار‌ها بود. نمی‌شد که دور بیندازیم یا برویم بدهیم ایستگاه‌های بازیافت به جایش نمک و پلاستیک زباله بگیریم! گفتیم بگذاریمشان داخل پژو‌های ۲۰۷.

آخر این ماشین‌ها امکانات پژو ۲۰۷ را ندارند. مردم پول پژو ۲۰۷‌ می‌دهند، ولی در حقیقت پژو ۲۰۶ سوار می‌شوند. حداقل قیمتش را کم می‌کردید.

مهم این است که در و همسایه و قوم وخویش‌ها و دنبال کننده‌های شما در فضای مجازی پیش خودشان فکر کنند شما پژو ۲۰۷ سوار می‌شوید. مردم که بیکار نیستند بیایند به شما بگویند کاپوتتان را بزنید بالا ببینیم زیر کاپوت موتور پژو ۲۰۶ سوار شده است یا پژو ۲۰۷؟
به نظرتان گذاشتن موتور پژو ۲۰۶ توی پژو ۲۰۷ کار درستی است؟

بله. الان اگر شما مهمان داشته باشید و آشغال زیر فرش قایم کنید، کسی متوجه نمی‌شود. با همین فرمول کسی نمی‌بیند زیر کاپوت پژو ۲۰۷ شما چه خبر است. در ضمن مگر مردم نمی‌گویند کیفیت تمام خودرو‌های داخلی پایین است، پس دیگر فرقی ندارد پژو ۲۰۶ بی کیفیت سوار شوند یا پژو ۲۰۷ بی کیفیت.

واقعا قانع کننده بود. در پایان اگر سخن خاصی دارید می‌شنویم.
حرفی ندارم جز اینکه همان طور که سن یک عدد است پژو ۲۰۶ و پژو ۲۰۷ هم هر کدامشان فقط یک عدد هستند و ارزش این همه بحث و جدل را ندارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->